View Single Post
  #41  
Old 12-03-2005, 21:22
PrutZer's Avatar
PrutZer PrutZer is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 77
Default Goed gezien

Quote:
Originally Posted by Bussie komt zo
Ik heb niet zoveel kaas gegeten van (kever)tuning maar ik zie dat johnny toch wel veel invloed heeft gehad als het gaat om kever tuning in nederland.
Of zie ik dat verkeerd.
Ik ken johnny omdat wij voor de cross ook een motor hebben laten bouwen voor in een o*el(2,2Ch met turbo) en toch hoor je zijn naam vaak vallen op de diverse fora.

zelf hoop ik ooit nog eens een typ4 te bouwen voor in mijn T1 bus. maar dat is gezien het financiele plaatje wat eraan zit toekomst muziek.

maar dit vind ik erg intressant om te lezen en zoek hele avonden af op het net om erachter te komen wat jullie bedoelen(haha en dat is voor een leek wel eens moeilijk)


Dat heb je goed gezien kerel,
het feit dat je voluit moet gaan gedurende 20min met zo'n motor die giga op z'n kl..... krijgt, zegt genoeg over de noodzaak tot betrouwbaarheid aan de grens. Johnny had de juiste ingredienten in huis en heeft de goede eigenschappen van de luchtgekoelde VW-motoren volledig weten te benutten in die tijd. Het feit dat de motoren zo licht waren tegenover de watergekoelden, maakte dat er zover doorgeborduurd kon worden op de ontwikkelingen en de successen. Echter, toen de reglementen werden veranderd, viel er een groot belang weg om te blijven hangen in de luchtgekoelde VW-techniek. Daarbij leveren de turboaangedreven waterkoelers tegenwoordig soepeltjes 500-700 pk.
__________________
ArtZ Unlimited
Reply With Quote