View Single Post
  #39  
Old 12-03-2005, 21:09
PrutZer's Avatar
PrutZer PrutZer is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 77
Default

Quote:
Originally Posted by Beetspeed
Ja, die doos erachter met SCAT erop geeft wel vermoedens he? LOL
De Apfelbeck koppen moeten eigenlijk meer vermogen afgeven dan gewone 911 koppen door de 3 kleppen per cylinder. 115 pk/liter bij een 2 liter type 4k zou volgens het boek van Apfelbeck heel goed mogelijk moeten zijn...
Bijkomend voordeel dat het een veel compactere bouw is, die voor de meeste toepassingen gewoon in de motorruimte past zonder zagen. De 911 koppen hebben nog een apart nokkenashuis op de kop liggen zoals je weet en dat maakt het (nog) veel breder.
De hele toepassing (ook het gebruik van Alu/nikasil cylinders) is vooral gedacht voor meer straat/'roadracing' gebruik (koeling), dan alleen puur dragrace. 'Onze' auto's zijn daarom ook niet extreem licht gemaakt (integendeel haast), want we willen ook graag dat ze snel de bocht omgaan en (heel) hard kunnen remmen
Different approach, maar net zo leuk natuurlijk. Ach, we zien wel wat het wel of niet gaat doen.

Oh, boring x slag wordt/is 103x86 met een normale drijfstangtapmaat van 2" zodat ik de superieure Clevite drijfstanglagers kan gebruiken want ik heb dan geen last meer van de (onderliggende) nokkenas

Groetjes,
Walter


Tja, blijft een mooie opzet en met ruimte kom je veel beter uit, ook het gewicht zal geringer zijn wat je niet extra in de kont wil hebben hangen. Ben wel benieuwd wat het doet qua thermische belasting. Die drijfstanglagers ken ik niet maar het lijkt mij een accent te hebben op een verbeterde smeerfilm. Anders kan ik het niet vertalen. Die onderliggende nokkenas blijft altijd de limit bepalen.
Groetjes PrutZer
__________________
ArtZ Unlimited
Reply With Quote