12-03-2005, 20:55
|
|
Forum regular
|
|
Join Date: Feb 2005
Posts: 77
|
|
009
Quote:
Originally Posted by Beetspeed
Ik denk dat-ie bedoelde dat een 009 in totaal zelf 20 graden vervroegt. Dus met een stationair voorontsteking van zeg 8 graden, wordt je totale voorontsteking vanaf zo'n 2500-3000 toeren 28 graden.
Groeten,
Walter
PS Ik vind een 009, vooral kwalitatief, een K@T onsteking, maar vooruit.
|
Uh, om precies te zijn,
totaal 24 graden en de 009 is slechts een korte tijd (van '93-'95 geloof ik) vervaardigd in iets mindere kwaliteit in Zuid-Amerika. Dit probleem (niet overdrijven) is verholpen. De 009 is een kwalitatief uitstekende ontsteking die in alle jaren dat ik hem toegepast heb, nog nooit een steek heeft laten vallen maar als zodanig ook door GB werd aangeprezen in 1995 als de beste ontsteking naar vergelijk met overige makelij. Het is bij hoogtoerige motoren natuurlijk verdienstelijk om boven die 5500 toerengrens eens te gaan denken aan een ontsteking die zich ongeveer om de 1000 tpm 2 graadjes wijzigt maar de aanhef was voor gebruik in mild street use. Waar praten we over? De meesten zullen toch graag hun geld zo goed mogelijk willen uitgeven om hun baggie voor elkaar te krijgen. dus voor hen is dit een perfecte keuze.
Groetjes van PrutZer
__________________
ArtZ Unlimited
|