Quote:
Originally Posted by Jan123
Kwestie van geluk?!
Ik zou erg graag willen dat ik zou overdrijven... Maar bekijk ook even de links in mijn bericht van: 26-04-2012 08:56 op dit forum.
Verder:
Skoda die hun TSI 1.2 motoren aan het voorzien zijn van o.a. een nieuwe distributieketting.
SEAT die al hun TSI 1.2 motoren aan het voorzien zijn van o.a. een nieuwe distributieketting.
Volkswagen die soms pas na ernstige ratelgeluiden o.a. de distributieketting vervangt bij hun TSI 1.2 motoren.
Over de andere TSI en TFSI met distributie-kettingproblemen heb ik het even niet...
|
Doe ff normaal..
De 1.2 TSI motoren van Seat, skoda, VW en audi zijn allemaal hetzelfde, en er zijn een heleboel die ratelen bij de start van de motor! Dit komt door de kettingspanner . oprekken van de ketting, en wordt gewoon onder garantie vervangen door een verbeterde set! (Ander type ketting en spanner)
Ik heb ze al bij de bult vervangen, en heb er nog geen 1 gezien met motorschade! Er zit nl ook een overspring beveiliging op voor het krukastandwiel..
Dus help alsjeblieft geen broodje aap verhalen de wereld in! Elke rammelende ketting wordt bij ons vervangen!
Wat betreft de 1.4 en 1.8/2.0 T(F)SI motoren komt het sporadisch voor, als je ze in verhouding zet met het aantal auto's wat geen problemen heeft.
Maargoed, VAG geeft ook toe dat de kettingen geen succes is, en gaat bij de nieuwe generatie gewoon weer terug naar de Tandriem (Die vrij lang zitten mag)
Trouwes, heb je al eens bij Citroen / Peugeot in de keuken gekeken? THP motoren? Dat is pas top