Beste Mensen, na wat maandjes al te hebben meegelezen op het forum, wordt het tijd mijzelf eens voor te stellen en zo mijn bijdrage aan dit leuke forum te gaan leveren
Ik ben Michel, 26 jaar oud en sinds een aantal maanden in het trotse bezit van een golf MK1 uit 1977. Altijd al fan geweest van oude VAG's, naast een andere liefde van me mijn vorige auto, een honda civic VTI uit 1993.
Zoals te zien "OEM+" uitgevoerd met wat Japans/US goodies erop:
JA ik weet het aparte combi, Honda en VW zijn altijd twee kampen geweest maarja kan er niks aan doen haha.
De drang om een oldtimer te hebben werd groter, toen wezen kijken naar dit oude beestje en op slag verliefd. Honda binnen een week kunnen verkopen en nu lekker aan de hobby met de golf.
Zoals ik hem kocht, de advertentiefoto's:
Via dit forum gekocht en meteen wat onderhoud/reparatie gepleegd afgelopen tijd:
-Benzinefilter, luchtfilter, oliefilter en olie vernieuwd.
-1 montagepunt van de radiateur was afgebroken, dus deze rammelde. Alles gedemonteerd en met nieuwe type boutjes vastgezet.
Meteen de koelvloeistof ververst.
-Blower deed het nog maar op 1 stand: Nieuw driestandenschakelaartje erin en ik kan weer voluit ontwasemen op alle standen
-Chrome achterruitpees vernieuwd, de oude was grijs geworden.
-Tankdop venieuwd, oude ging niet meer goed op slot
-Autoradio en 12V aanstekerplug ingebouwd, altijd handig.
-Kleppendekselpakking vernieuwd en kleppendeksel en luchtfilterbehuizing weer wat netter gemaakt dmv brantho kurrox. (had ik nog liggen haha)
-Onderzijde deuren en klep waren al eens in de zwarte tectyl (?) gezet, die heb ik voor de zekerheid nog eens overgetrokken met drie lagen brantho kurrox.
Hier wat klusfoto's, pompwagen-tuning yo!
Motorblok voor de behandeling:
En na! (heb alleen m'n iphone bij me met klussen, dus crappy pics haha)
Radiateur zat hardnekkig vast, uiteindelijk toch gelukt
Oud vs nieuwe boutjes.
Nog wat geklus:
Sfeerpicca's hier in IJsselstein genomen:
En de reden waarom de meesten van ons hier zitten, aangepast aan mijn eigen smaak:
-dakrekje (nieuw gevonden voor twee tientjes op marktplaats!)
-US running lights voorzijde
-15inch Lenso's verwisseld voor 13inch Alley Cats Rally velgen.
(via kenneth_polo gekocht)
-custom-made Deutsche binnenspiegel
(inspiratie van de New Mini van m'n vriendin )
Montage nieuwe velgen:
Nog geen tijd gehad voor fotoshoot in nieuwe stijl, binnenkort weer eens met de spiegelreflex naar buiten. Zo staat ie er nu dus bij. Vond de Lenso's ook netjes staan, maar je ziet ze "teveel" naar mijn mening en blijven toch de neppe broertjes van...
Toekomstplannen:
-Velgranden eens goed poetsen, heb de Bergom al klaarliggen
-Spatlappen rondom, liggen al klaar voor montage.
Ik zoek alleen nog originele voor de achterzijde. (voorzijde al wel Votex kunnen vinden)
-Houten Nardi stuur
-Luxaflex tegen de achterruit, hoort erbij vind ik.
-En misschien ooooooit een twingo dakje erin, als ik een net dakje tegenkom
Verder vooral genieten van de auto! Heb veel bekijks tijdens het rijden, elk ritje wel een duimpie omhoog echt leuk.
En veel op 't forum hangen, wil het onderhoud zoveel mogelijk zelf doen en heb er gelukkig ook de (binnen)ruimte voor.
Let me know what you think! Groeten Michel