View Single Post
  #26  
Old 11-03-2005, 17:48
Beetspeed Beetspeed is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 444
Default

Quote:
Originally Posted by PrutZer
Met Scat splitheads en 48 IDA's op een T4.
De motor die er nu in zit, is een 3117 cc T4 (boring 105 X slag 90) met 4x54mm, dry sump. Carrillo's, JE's, etc etc

Leuk! en heel byzonder dat je de Scat Split ports gebruikt. Er zijn namelijk nogal wat 'issues' gemeld door voorgaande gebruikers, maar vermogen geven ze met bakken
Bouw je de motor helemaal zelf op? of heeft Henk Hendriks misschien inbreng in het geheel ?

Zit je carter al dicht? Zo ja: Op wat voor basiscirkel is je nokkenas gedraaid om langs je krukas te komen? En op wat voor tapmaat is je krukas dan wel niet afgedraaid?
Hou ook de Pauter 1:1,48 tuimelaars in de gaten als je gaat rijden: het zijn geen zgn 'self- oilers' zoals de originele type 4 1:1,3 tuimelaars zijn; geen probleem voor alleen dragrace gebruik, maar mogelijk wel voor als je er ook mee bij lagere toeren rijdt (op de weg dus)...


TIA,
Groeten,
Walter
Reply With Quote