Quote:
Originally Posted by Gino89
Zelf heb ik ook al regelmatig met Motip gespoten. Meestal is het probleem de voorbehandeling. Die moet gewoon goed zijn. Maar als je alles van hetzelfde merk aan houd, dan komt het goed. Dat is mijn ervaring.
|
Inderdaad!
Ik heb laatst de standaart stalen velgen gespoten. Wel glans volgens de verkoper zou dit makkelijker schoon te houden zijn. (al boeit me dat voor staal op de daily niet zoveel...daarvoor is het een daily)
Maar slecht voorbehandelen kan het werk compleet verpesten inderdaad!
Ik heb de boel licht opgeschuurd en een aantal dunne lagen erover gespoten. Gewoon geduld hebben, laag spuiten, drogen (colatje drinken), laag spuiten, potje Fifa spelen, laag spuiten. etc..
Ik heb zo een 4 goede lagen gespoten, niet naar kijken als het op plaatsen niet meteen goed dekt als op andere plekken, die pak je wel mee bij de volgende laag. Als de voorbehandeling slecht is zie je dat volgens mij wel gelijk bij de eerste laag al, dan vloeit de lak gewoon weg. Ik heb het met een spuitbus gedaan, gewoon korte vlakken pakken en niet te snel willen zijn, en vooral ook niet van te dichtbij spuiten.
Of bovenstaand goed is weet ik niet, intussen heb ik toch een aantal km's en een vakantie ermee gedaan, weer, wind, zon, regen en vind het naar eigen zeggen nog goed uitzien, mag niet klagen over m'n eigen werk...ook eens
EDIT: heb MOTIP zwarte (hoog?)glans gebruikt.