View Single Post
Old 14-04-2012, 18:10
GrootsUitpakken GrootsUitpakken is offline
Forum regular

Beste VW liefhebbers,

allereerst SUPER bedankt voor alle ideeen en reacties. zeer goed advies waar ik echt iets mee kon zeker weten!!

Wat heb ik vandaag gedaan?

Caburateur schoongemaakt (met onderstaand resultaat!!)
WYNN'S Petrol Enige cleaner (flesje) gekocht voor in de tank een motor reiniger.

samen met een kameraad heb ik de + van de dynamo afgehaald en die mooi vlak geschuurd (zat nog wat corrosie op) nu de pierburg schoon is lijkt het al beter te gaan. echter zit mijn luchtfilter vol met olie dus die moet echt vervangen worden maandag voor een optimaal resultaat!

Tevens ga ik kijken voor andere multiriemen en een andere dynamo. OOk komt er nieuwe olie in en een nieuw olie filter in. dit onderhoud heeft hij nu zeker wel even nodig en dat gaan we ook doen. Als finishing touch gaat er Dasty overheen om het blok mooi te reinigen en te poetsen.

Nu de pierburg flink gereinigd is met Cabu cleaner van MOTIP loopt het blokje een stuk rustiger en mooier. een schoon olie filter en schoon luchtfilter zal hem goed doen! is geen overbodige luxe...

Tot zover super bedankt, maandag wordt het vervolgd, iemand ideeen waar ik een dynamo vandaan kan trekken voor een redelijke prijs? en evt riemen?

Nu de tank een beetje leeg rijden en dan WYNN'S in de tank gooien en de auto aftanken zodat het zich lekker mengt.. als ik een brugje heb of bokjes heb haal ik het carter ook los en komt er een nieuwe carterpakking tussen en het carter leeg halen...