View Single Post
Old 13-04-2012, 17:09
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC

Quote:
Originally Posted by elvis
Ook op een zwarte zit een matzwarte sticker op de achterklep

Nou, je had me ff aan 't twijfelen gebracht, want ik weet dat je sinds ca. 5 jaar zelf 'n zwarte GTI hebt...(toen gekocht van "silbergti" van hier op dit forum he ;-) ) Maaarrrr, ik heb 'ns geinformeerd bij 'n bekende van me die zijn zwarte Golf 1 GTI sinds dag 1 in z'n bezit heeft, helemaal vanaf het begin dus, inmiddels sinds 32 jaar, dus toen nieuw gekocht, zo iemand moet het wel weten.

Bij zijn zwarte 80er GTI is GEEN matzwarte sticker op de achterklep. Alleen de striping aan de zijkanten is bij de zijne dus grijs/zilver, en verder heeft die alleen 'n dun grijs/zilver lijntje onder aan de achterklep.

De beste man kwam vanwege dit thema ook nog met 'n (flauwe) mop, ken je de nationale vlag van de Oost-Friezen? Antw.: witte Adelaar op witte ondergrond...conclusie wat hij hiermee wil zeggen: 'n matzwarte sticker op 'n zwarte auto zou dus geen enkel nut/effekt hebben, en dus zal dit bij VW in de fabriek zeker niet zijn aangebracht mocht dat bij de jouwe wel 't geval zijn. Zoiets kan altijd naderhand in de loop der tijd door iemand zijn erop geplakt (misschien ook vanwege 'n nieuwe achterklep) die hier of daar had gehoord dat op 'n GTI altijd 'n matzwarte sticker op de achterklep hoort, m.u.v. bij 'n zwarte dus ;-) en er verder niet over heeft nagedacht dat zoiets bij 'n zwarte geen effekt heeft.

Volgens de bekende van me zou het wel zo zijn dat bij GTI's in zwart-metallic matzwarte stickers op de achterklep waren, misschien is jou GTI dan zwart-metallic?
that will be your pension ,or early retirement ...

Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote