Hallo,
Ik zal me even voorstellen, ik ben Tim Christenhusz en ik heb een tijdje geleden een Golf 1 GTI uit '83 gekocht. Blok heb ik er zelf weer ingebouwd omdat de vorige eigenaar het eruit had gehaald omdat het onderblok kapot was. Ik had thuis nog een Golf 2 1.8 blok liggen, dus ik heb dat onderblok gebruikt en de GTI kop. Verder alles weer aangesloten, werkt allemaal goed alleen heb ik soms startproblemen.
Als ik smorgens thuis weg rijd pakt hij wel direct aan, alleen wel een beetje pruttelend maar dat is na 2 keer het gas iets intrappen ook weg. Maar als ik dan een eind gereden heb en de auto ergens neerzet, vervolgens voor bijv. een uur of half uur weg ga en hem daarna weer probeer te starten pakt hij niet aan! Motor draait wel rond, bougies vonken wel en hij krijgt wel benzine. Na een paar keer even door te starten en soms wat gas bij te geven pakt hij dan vervolgens wel weer aan.
Een leraar van mij dacht aan na lekkende injectoren, is dit mogelijk of heeft het een hele andere oorzaak?
Als dit het geval is moet ik er dan andere injectoren inzetten of zijn de oude nog schoon te maken? Zijn er eventueel ook andere injectoren waar hij harder van gaat?
en wat zou ik dan zoal aan moeten passen.
Ik hoop dat jullie enkele goede tips hebben.
Groeten Tim Christenhusz
P.S. Hoe kan je trouwens een foto toevoegen, kan ik die er ff bijvoegen.