View Single Post
  #2  
Old 07-04-2012, 09:35
keesf keesf is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 288
Default

Quote:
Originally Posted by kwaroks
Hallo,

Hier ben ik weer..
Ik m'n golf 1.5jb voorzien van nieuwe zuigerveren. Gewoon de standaard maat (79.5) omdat er geen schokkende slijtage was.
Voor montage de cilinder wat van olie voorzien en de zuigers ook, toen heb ik ze dmv een bus de cilinder in geslagen.
Daarna gezorgd dat ik de lagerschalen gemonteerd had. in de drijfstang zit een inkeping zodat de lagerschaal maar op 1 manier gemonteerd kan worden ( ik heb gezorgd dat de lagerschalen op de zelfde plek terug gemonteerd werden). In lagerkap zit ook een inkeping voor de lagerschaal. Ik heb toen de lagerkap gemonteerd met de inkeping aan de andere zijde. Dus een inkeping van de drijfstand aan de ene kant bij het tapeind en de inkeping in de lagerkap aan de kant van het andere tapeind.

Toen heb ik alles vastgedraaid ( 45NM) volgens de vraagbaak.
Toen wilde ik de krukas terug draaien maar ik kreeg er gewoon geen beweging in. Ik kon met al m'n gewicht aan de sleutel hangen maar de krukas draaide niks! Een klein beetje toen ik er met een hamer tegenaan ramde..

Ik heb de zuigers met de pijl naar de distributeikant gemonteerd. De zuigerveren met de tekst 'TOP' naar de bovenkant van de zuiger. Ik krijgde krukas -natuurlijk- wel rond als ik de zuigers/drijfstangen niet heb gemonteerd..

Is dit normaal of wat doe ik fout?! Heeft haast, ivm worthersee



nu doet die t zeker niet meer..

maar op t moment van draaien, had je toen de kop er ookal weer op?
Reply With Quote