Thread: Renka 66 deluxe
View Single Post
  #64  
Old 05-04-2012, 16:32
renka's Avatar
renka renka is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 34
Default

Quote:
Originally Posted by bas.
Dit is nog is grote plasser werk!!



haha ja erg lastig met vooroverbuigen om aan je auto te werken

nog een paar regels erbij dan maar ?

En toen begon het gedonder met het afstellen van de koppeling

maar twee gangen de vleugelmoer op de kabel ??

Kabel te kort? = nee onmogelijk is origineel
te veel buiging in de buitenkabel? = nee eerder te weinig
doorvoerbuizen te wijd gebogen bij het vernieuwen? = nee, heb ik zelf aangebracht en precies uitgemeten
stand pedaal goed? = ja

maar toch kabel te kort ???

#$%^^$#@#$ pedaal hendel nieuw gekocht, zou het daaraan liggen?

en ja hoor, weer van de schijtzooi die aftermarket weer totaal anders geleverd/gemaakt wordt. zie onderstaande fotoos
gek wordt ik van de slechte kwaliteit die er vaak verkocht wordt




De onderste die ik gemonteerd had lijkt verdacht veel op de tweede van rechts op het plaatje
de grijze metaalkleurige is een originele, en het verschil is meteen duidelijk.

dus zaag uit de kast en nieuwe fabrieken







problem solved! achteraan heb ik nu 7 mm meer lengte en zit het eindelijk zoals het hoort

uitlaatpot aanpassen




uitlaat past nu goed, dankzij de TIG kwaliteiten van m'n zwager




uitlaat gedeeltelijk ingetaped tegen de hitte, er komt aardig wat van af van die 4 schoorstenen




toerenteller behuizing gemaakt en op de dash vastgeschroefd




en toen de eerste klappen in de auto, best wel zenuwachtig, maart klonk goed, vindt je ook niet ?

http://youtu.be/-3Kf6hlwxl4

sorry tis mn eerste filmpke dus een beetje langdradig

En weer lange dagen gemaakt

achterpaneel met rubber gemonteerd

bumper en splashpans gemonteerd en toen de alu bumpertrim de juiste rondingen gegeven en bijgevijlt/gefreesd.

Gaten geboord, schroefdraad in getapt en met bolkopinbusboutjes vastgezet.







In het opbouwen van een 13 raams deluxe gaat toch wel veeeeeeeeeeeel meer tijd zitten dan in een panel




en toen effe een kort proefritje, kon het niet weerstaan

http://www.youtube.com/watch?v=2iak...ayer_detailpage

http://www.youtube.com/watch?v=jakb...ayer_detailpage

zit genoeg power in

ruim 3 jaar bouwen en dan

van DIT




naar DIT




en toen..... ging de nieuwe dynamo kapot

gelukkig kon ik de moer aan de achterkant van het koelwiel losdraaien en dat scheelde me heeeeel veel werk




na een afkeuring op te lange remslangen aan de voorzijde, volkomen terecht, en nog andere miere.... zaken op voor de tweede keuring




ennnn..

YIHAA

met complimenten goedgekeurd

twee enthousiaste keurmeesters kwijlend langs de bus ditkeer, echt hoe ver kunnen uitersten uitelkaar liggen?!

onderweg ook razend leuke reacties en het eerste stoplichtsprintje met een vito (natuurlijk) gewonnen

thuis nog even twee plaatjes geschoten







tada Renka
Reply With Quote