Thread
:
Anton z'n "59er
View Single Post
#
43
03-04-2012, 14:48
VWToon89
Forum Regular
Join Date: Apr 2010
Posts: 203
Update!
Zo het is weer even geleden maar er is een hoop tussen gekomen. Moeder twee keer in ziekenhuis, druk met school maar toch al flink stuk opgeschoten.
Ik was gebleven bij de achter montage en dat ik de beugel heb aangepast. Toen ik alles er weer terug onder gemonteerd had en hem lied zakken bleek al snel dat hij eigenlijk helemaal niet veel lager was gekomen.
Ik heb toen alles weer terug op blokken gezet en ben de veerplaten gaan versteken. Ik heb hem binnen 1 tand met de klok mee gedraaid en alles weer terug gemonteerd. Tijdens het monteren kwam ik er ook achter dat de beugel die ik gemaakt had niet meer klopte. De poot is door het verstellen van de veerplaat, aan de bovenkant meer naar voren komen te staan. Omdat ik eerst de voorkant er onder wilde hebben wacht ik met het aanpassen van deze beugels.
Toen ik aan de voorkant begon heb ik de kofferklep er afgehaald en de benzine tank. Deze moest ik eerst nog wel leeg halen want deze zat nog voor 3 kwart vol. Ik moest iets bedenken om het er uit te krijgen en het beste waar ik op kwam was het gebruiken van een handpompje waarmee ik normaal benzine in me bestuurbaar vliegtuigje doen. Ik zal je zeggen, het werkt maar is geen pretje
.
Hierna heb ik de voorkant op blokken gezet en heb de vooras er onder uit gehaald. Ik heb alles van de oude as over gezet op de nieuwe en deze onder de kever gemonteerd. Omdat ik met de normale spindels niet laag genoeg zou gaan naar mijn zin moesten er ook verlaagde spindels onder komen.
Ik ben verlaagde spindels gaan halen en ben begonnen met het uitpersen van de bussen. Hiervoor had ik gelukkig een goeie werkplaats pers en ze waren er dus ook zo uit geperst. Om de hoofd pin er uit te persen heb je alleen een veel zwaardere pers nodig dan de gene die ik had. Hiervoor ben ik lokaal naar iemand toe geweest die er een had en heb daar de oude spindels vervangen met de nieuwe. Hierna heb ik de oude bussen terug in de spindel geperst en alles goed schoon gemaakt.
Toen ik dit allemaal weer terug onder de kever had gebouwd was het tijd voor een voorproefje. Ik heb hem buiten gereden en heb de volgende foto’s gemaakt, best netjes lijkt me zo.
Zelf vind ik hem eigenlijk nog niet laag genoeg maar daar kan later altijd nog keer naar gekeken worden.
Nu ga ik de achterkant afmaken, beugels afwerken en leidingen trekken. Vervolgens moet aan de voorkant de binnen schermen en de tank worden aangepast zodat de centrale stuurstang gaat passen. Voorlopig nog genoeg te doen.
__________________
Mk4 '00 1.9 TD
I
(Daily)
Kever '59 1200 Dropped
Oldrides:
MK3 '96 1.4
www.vwcruizers.nl
Proud member of the VW Cruizers
VWToon89
View Public Profile
Send a private message to VWToon89
Find all posts by VWToon89
Add VWToon89 to Your Buddy List