Thread: Renka 66 deluxe
View Single Post
Old 02-04-2012, 18:58
renka's Avatar
renka renka is offline
Forum Newbee

nog even een paar pickies plaatsen om de vaart er een beetje in te houden?

De tank in de epoxy gezet, nadat ie van binnen met een of nader duister goedje van HG ontroest is.

originele koeltunnel opknappen en gaten van de kachelaansluitingen dichtgelast, was nog een hele klus om dat een beetje netjes en strak te krijgen.

ook bij de voorplaat het een en ander dichtgelast

afijn na een zaterdag stralen en spuiten weer fraai strak plaatwerk in de epoxy

en weer zwart

Ook maar eerst de o zo belangrijke "Hooverbit"gemonteerd, bij een hoop motoren ontbreekt deze waardoor de oliekoeler eigenlijk voor piet snot aanwezig is

acuudeksel en spanband gestraald en gespoten, dus de accu staat weer vast op een paar beukenhouten latjes zoals destijds

ook nog effe een dash gemaakt voor de belangrijke meters, die naast mijn kilometertellerhuis tussen de plank komt

Toen het torretje maar eens ingehangen om te kijken of een en ander een beetje wilde passen

Hangt er mooi recht in, maaaaar... zit aan de achterzijde met één pijp tegen het achterschot aan en de demper ...

en dat wordt als pasklaar verkocht door de heren CSP
de demperpijp moest ik nog 35 mm inkorten en de tailpipe heb ik gelijk maar 45 graden gedraaid, want ik hoorde dat de pijp recht naar beneden op lange ritten wat geluidoverlast veroorzaakt en schuin naar rechts schijnt erg veel schelen.
het pijpen spul pst wel mooi onder de motor, maar zit strak tegen het achterbord aan

extra oliekoeler kan op een 2110 natuurlijk ook geen kwaad, maar omdat ik ook de originele in de tunnel heb gehouden doe ik er maar een thermostaat tussen

Na de aanschaf van de konischokbrekers (bedankt Peter )
maar een paar nieuwe ophangpunten gemaakt omdat anders de zuigerstangen onder spanning kwamen te staan, heb de bovenste bout 90 graden gedraaid

en gelijk maar weer in de lak, die 2k busjes zijn toch wel erg handig!

Motor maar eens opgebouwd met de opgeknapte originele beplating en dat past toch een stuk beter dan die repro zooi

sjokkertjes gemonteerd en remslangen gemaakt en gemonteerd

omdat er een rembekrachtiger bij is gekomen had ik ook nog een vacuumaansluiting nodig

wel en beetje netjes afwerken van binnen natuurlijk, dus de hele troep kon weer van het blok af

Maar toen moest er nog een plekje gevonden worden voor het oliefilter en de sandwichplaat. Ik wou geen horizontaal hangend filter want daar is de steun niet voor ontworpen en dat geeft bij filterwisseling zo'n bende.

dus ik heb hem maar in de cradle gehangen, mooi beschermd en je kan er vanonder goed bij. Wel een aardige wirwar aan slangen geworden met de benzineleiding en pomp er vlak bij en ook het pompje van de standkachel

Brandblussysteem opgehangen en een plekje gevonden voor de benzinedrukregelar en filter, de webers werken met heel weinig benzinedruk namelijk

Tank gemonteerd met ontluchting via een flapvalve en het carterventilatietankje gemonteerd

Schakeling gemaakt zodat de benzinepomp loopt bij draaiende startmotor of dynamo

en toen.... voor het eerst spanning op dat ouwe ding

nog een paar extra plussen gemaakt voor de broodnodige accesoires

en mijn afstandbestuurbare toeter

zo nu ist weer tijd voor een bakkie, see you later

Tada Renka
Reply With Quote