Weer een tijd verder !
Inmiddels 2 wedstrijden verder, hier de verhalen !
-Eerste wedstrijd , spanning was inmiddels weer hoog opgelopen, een nieuwe motor weer een aantal veranderingen aan de golf en een pause van 2 jaar, Hoe zou dat uitpakken?
De eerste indruk was verrassend, na enig afstelwerk trok de golf goed, vanuit onderin de toeren pakt alles mooi op en trekt gelijdelijk op, de pomp had ik wel vlink geknepen, had zoiets van niet gelijk weer te hard gaan, straks maken we nog brokken en de motor moest ook nog een beetje inslijten.
De dag liep verder goed, tot dat ik op zekere hoogte een besluit kreeg om er voor die dag mee te stoppen, de versnellingsbak rammelde namelijk al de heledag en ik wist niet precies wat dit was, het zekere voor het onzekere genomen en ik ben gestopt, uit eindelijk toch nog 4de geworden op de dag.
In die resterende week de bak gelijk los gehaald en uit elkaar gehaald, mijn vermoeden ging uit naar klapperende tandwielen aangezien ik nu een diesel heb en ik rijd met een vast vliegwiel en starre koppelingsplaat.
Na een grondige inspectie heb ik niks kunnen vinden en wat ik al vermoeden bleek toch waar, het achteruitrij tandwieltje klapperd gewoon op de prise as.
-Dag 2, was afgelopen zaterdag, het weer was de hele dag wisselvallig, begon nat, toen weer even droog en weer wat regen, dat ging eigenlijk de hele dag zo door, wel met een gure wind.
De baan was dit keer gericht op hoge snelheid en langere vlouwen bochten ( eigenlijk net het parcours wat ik net niet wilde zo in het begon van mijn her start, moest die dag een aantal keer even goed mijn verstand op 0 zetten en me zelf over de angst grens heen zetten om toch nog harder te gaan, dit heb ik meerdere keren gedaan, en heb ook halverwege de dag de dieselpomp meer open gedraaid, en het vermogen en vooral koppel bleef nu langer aanwezig ( zo tot de 4000 rpm) dus kon veel langer door trekken nu, me snelheids meter log heeft de 143 gedetecteerd en dat optrekkend in een lange vlouwen bocht tussen pilonnen door !
Rond een uur of 2 reed ik tot dan de snelste tijd en stond 1ste in mijn klasse, dit bleef zo tot 4 uur, rond 4 uur ging ik baanposten en ging in eens de zon volop schijnen, mijn collega rijders maakte hier greetig gebruik van, en mijn tijd werd voorbij gereden, gelukkig heb ik ook nog gebruik kunnen maken van deze zon, en heb ik ook mijn oude tijd weer voorbij gereden, de eerste prijs zat er helaas niet meer in,ik zat net 11 honderste achter de toen nummer 1.
Dus dag 2 eindige voor mij op de 2de plaats, en dat is zeker niet slecht al zeg ik het zelf, de nummer 1 was namelijk al een "oude rot" in het slalom werk, die zeker al een jaar of 8 standaard aanwezig is.
nu nog even wat plaatjes bij het praatje !