Thread: GrootsUitpakken
View Single Post
Old 24-03-2012, 17:37
GrootsUitpakken GrootsUitpakken is offline
Forum regular

Default GrootsUitpakken

Na hier heel veel rondgespeurd te hebben nu / verleden toch maar weer besloten om een account aan te maken bij het gezelligste en het mooiste merkforum wat er is Volksforum!

Eerst een stukje over het verleden, en te beginnen met mijn eerste auto die ik kocht bij de lokale dealer. (tevens gelijk besmet met het VW Virus, niet meer weg te slaan)

Volkswagen Polo 1.4 - 16V Highline - Bouwjaar 2000

Hij was mooi, en hij was mooi standaard, en dat wilde ik graag zo houden. het enige wat hieraan is gedaan is de polo stickers op de achterklep eraf gehaald met een fohn en visdraad. tevens van de grill een chrome grill gemaakt. (niet zichtbaar op onderste foto) op deze foto's staat hij nog standaard.

15 inch Lichtmetale Highline velgen met All Season banden. Auto was natuurlijk een highline dus hij had het highline pakket, nieuwe polo interieur (rood/blauw verlicht) Luxere stoelen, airco, en al die ongein!

Deze heb ik verkocht na een jaartje in gereden te hebben, toen ben ik me eens gaan verdiepen in wat andere merken maar dat was toch niet wat ik ervan verwacht had (ja je bent jong, je moet wat uitproberen)

Ik ben toen in aanraking gekomen met een lokale handelaar, en die had een schitterende Violet Kleurige Golf 3 staan bouwjaar 1996.

Het was een 1.4 Orlando, echter waar we later achter kwamen waren de bumpers op in 1996 bij de productie en deze had zowel voor als achter standaard GTI Bumpers ( ja zo keek ik ook ). Met de golf heb ik een aanrijding gehad, niet mijn fout maar anyway hij lag aan de voorkant helemaal in de kreukels. Deze is toen ook gemaakt en daarna kon hij de weg weer op. Vol goede moed weer aan het rijden geslagen.

Daarna kwam het euvel... Roest... Onder bij de deurdorpels, achterklep kreeg blaasjes, wielkasten en onderkant waren hard. Ik dacht tja het is nu of nooit kortom Golf verkocht. Heb ik een tijdje Franseus gereden met uitzicht op toch weer een duitser...

Toen heb ik een blauwe MK2 gereden 1.6CL - 5 bak, ook weer verkocht wilde toch weer iets relaxers...

En nu vandaag de dag ben ik super trotse bezitter van een originele Golf MK2 1.6 Madison Automaat. Deze auto is geweest van een oude man en aan alle katen is te zien dat deze auto goed onderhouden is.

*KLIK*

Wat hieraan gebeurd is, Volledige interieur gereinigd, Volledige lak kompleet gepolijst. wielkasten uitgebaggerd ( modder ten top ) Naafkappen van de madison velgen verwijderd en de origele staaltjes volledig ontvet en gereinigd met WD40. De naafkapjes worden binnenkort weer gespoten, ze zijn door de jaren heen erg verweerd. En de achterwisser plat gelegd!

Plannen zijn om hem iets dichter bij moeder natuur te brengen.
Originele Grill met VW Logo blijft, Hella lampen voor blijven, Hella's Achter misschien vervangen voor GTI. Originele Hella Kofferbakplaat blijft ook.

Ik wil hem zoveel mogelijk origineel laten (daar rijden niet veel mooie exemplaren meer van rond) om het VW vlammetje een beetje te koesteren zegmaar

Ook zal jullie opvallen dat de striping aan de zijkant verwijderd is, Het madison embleem onder de kofferbak is ook weg. ook de NL Sticker moest eraan geloven ( waarom plakken mensen dit erop? ) vroeger scheen het verplicht te zijn... en de Bumpers zijn van grijs terug naar Zwart.

De Plannen :

wellicht nog een setje bumpers met chrome rand? misschien ook wel een mooi chrome dakrekje? ik laat de creativiteit de vrije loop maar hij blijft origineel. misschien is een retro-look voor deze golf wel wat! en natuurlijk zoals gemeld hierboven ietwat verlagen! En heeeeeeeel misschien toch maar een setje heldere iron cross lampen (bronze reflector) met gele lampen erin... maar daar ben ik nog niet over uit..

stay tuned!

GREETZ!!
Reply With Quote