Een schappelijke prijs is inderdaad (zoals Leon al aangeeft) moeilijk te geven.
Hoe graag wil de eigenaar er vanaf,wat voor "waarde" hecht hij er zelf nog aan,is de auto nog kompleet,
loopt de motor nog,enzovoorts ... allemaal zaken die de waarde in meer of mindere mate kunnen bepalen.
een fastback wordt ook van alle type3's als de meest lelijke (?) beschouwd,dus dat zorgt ervoor dat
deze auto's geen echt hoge prijzen zullen doen.
Wat deze zo wel mee heeft (wat ik op foto zie) is een schuifdak,en dat was toenderstijd wel een dure
optie en nu dus een gewilde accessoire ... maar zoals ik al zei,het zit in een fastback ...
Wat een voordeel is aan een type (zowel de notchback,fastback als de squareback) is dat alles
aan de body geschroefd zit ... koffer en motorklep spreek voor zich,maar ook de voor- en achterschermen zijn demontabel.
(foto van Leon's site;
www.volksaddiction.nl)
Ook de carrosserie en bodem vallen te scheiden (net zoals een kever),dus je komt bijna overal wel bij
Technisch is het echter een andere auto dan een kever en bus,dus je hebt wel te maken met specifieke
type3 onderdelen,die soms moeilijk te krijgen zijn,en als ze er zijn zullen ze ook niet goedkoop zijn
Verlagen is daarentegen wel weer erg simpel,en daar heb je eigenlijk niks voor nodig
Voordeel van een later type (zoals wat jij nu kunt kopen) is dat hij standaard schijfremmen heeft,en een
onafhankelijk (IRS) achterwielophanging.
Voorts rijdt een type3 op de lange afstanden ook een stuk relaxter dan een kever,gewoon omdat het net ff meer auto is.
Goed,maar een een waarde ??
Ik zou zeggen ergens tussen de 750 en 1500 euro ... je moet ook maar afwachten (door het lange stilstaan)
wat er allemaal vervangen moet gaan worden voor de APK ... remslangen en hoofdremcilinder zowiezo,en misschien staat
de motor wel vast of heeft de versnellingsbak zonder olie gedraaid ...