Vandaag was een mooie, zonnige dag; dus snel verder
Eerst heb ik op een vlakke ondergrond de huidige hoogte gecheckt; bovenkant van de spatbordranden zit nu (nog) zo'n 62 cm van de grond.
Na montage van de verlagingsset volgt de volgende meting, uiteraard...
Vervolgens de achterkant op assteunen gezet en de achterste velgen verwijderd, want...:
side by side
Vandaag maar eens de dorpels aangepakt. Ik had nl. al gezien dat er iets roest bij de achterspatborden zit. Dit moet natuurlijk wel ff aangepakt worden vóór de skirts erop komen.
De corrosie met de slijptol weggeslepen, daarna ff goed schoon gemaakt om er tot slot een dikke laag tectyl op te spuiten.
slijpen en schoon maken
netjes bedekt met een laag tectyl
Daarna lekker bezig met de sideskirts; aan de achterzijde moest er tòch nog een stuk(-je) verwijderd worden voor een betere pasvorm.
Voor en achter vastgezet d.m.v. schroeven in bestaande gaatjes in de spatbordranden; in het midden zit een speciaal klembout-systeem voor extra ondersteuning (alles volgens beschrijving KAMEI)
na bewerking precies passend
klemsysteem op de felsnaad voor bevestiging in het midden
Toen alles precies klopte, zijn de beide skirts ontvet en daarna gespoten in kunststof primer, zilvergrijs metallic en blanke lak.
'hook'-loos
Onder het drogen van de skirts aan de gang gegaan met de tweede bumper; hier zit namelijk een trekhaak te veel op...
Na het verwijderen van de trekhaak meteen maar iets fatsoeneren met de matzwarte spuitbus.
De gedemonteerde, originele bumper heeft de netste trekhaak, dus dat wordt de 'holiday'-bumper
De bedrading is doorgeknipt want de stekkerdoos komt, zoals al eerder gezegd, binnenin
tsjakka! d'r af die 'hook'!
Uiteindelijk de sideskirts en 'nieuwe' achterbumper erop en de wielen weer terug geplaatst.
Al met al een hele dag bezig, maar flink opgeschoten!
ook alvast de onderste kleine delen van de carroserie zilvergrijs gespoten
et, voilá!
to be continued...