View Single Post
  #6  
Old 29-02-2012, 00:24
CAR-POOL CAR-POOL is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,494
Default

Quote:
Originally Posted by Der Typ Siebzehn
Zo is het maar net, automaten werden inderdaad meestal door oudere mensen aangeschaft die in de regel beter met hun auto's omgingen, daardoor zijn er veel meer 1500/1600 Golfje's 1 met automaatbak van alle jaargangen overgebleven dan zulke met dezelfde motoren maar dan met schakelbak.




Zoals ik al eerder schreef:



Dat laatste aangedikte van uit de folder zegt het al he, er waren dus ook handgeschakelde LS'en. Je kunt als vuistregel hanteren ALLE Golf 1 automaten van ALLE jaargangen en ALLE uitvoeringen (dus ook LS) waren er ook als handgeschakelde versie, zo simpel is het.

Persoonlijk ben ik iemand die alles zo wil laten zoals het de fabriek heeft verlaten, maar als ik al wat zou willen ombouwen aan mijn Golf 1 automaat, dan zou het van automaat naar schakel zijn, want met schakelbak is toch veel leuker, maar zoals gezegd, ik laat mijn Golf 1 van '82 helemaal zoals die de fabriek heeft verlaten, gewoon uit principe.


Tsja ik zit er wel sterk aan te twijfelen automaten zijn er in overschot , handgeschakeld veel minder en het is origineel maar niet hoe deze auto uit fabriek rolde en helaas is het een 3 traps automaat.

Maar Bedankt voor de informatie

Alleen mijn Golf 1 heeft heupgordels
,maar betekend dat ze rond die tijd als ze heupgordels hadden , ook standaard 'geen' hooftsteunen hadden?

Of waren hooftsteunen juist wel weer een optie?
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year
- Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project.
- Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven
Reply With Quote