View Single Post
  #31  
Old 27-02-2012, 21:55
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,044
Default

Maar ALS je met een water-air cool systeem een heatsoak krijgt door bijvoorbeeld constant op hoge laaddruk te rijden heb je hem niet zomaar weer koel.
En ook met een water-air koelsysteem wordt je water temperatuur hoger als je geen rijwind hebt hoor, ook met een ventilator ervoor.
Dat noemen ze een heat soak.

Met een air-air cooler is de intercooler weer wel sneller koel.

Dat is ook waarom ze hem juist niet echt aanraden voor straat/circuit gebruik maar vooral voor dragrace / sprints.

Als je hem wel wilt gaan gebruiken voor op de baan dan wel heel goed engineeren en niet zomaar wat doen want je slaat de plank heel snel keihard mis met een dergelijk systeem.
De lucht die van je turba af gaat komen heeft toch wel een dergelijke temperatuur dat een heat soak op lange duur van laaddruk goed te bereiken is.
Reply With Quote