View Single Post
  #10  
Old 25-02-2012, 07:09
Tekippie's Avatar
Tekippie Tekippie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 9
Default

Ik heb 'm ook vaak genoeg leeg gereden en zonder wat los te draaien start je de lucht er vrij snel doorheen normaal gesproken.

Met de verstuiverleiding los spoot de diesel zowat in m'n oog (las later dat je 'm slechts een halve slag hoeft los te draaien). hij bleef echter maar stotteren en weer stilvallen. en dit kwam eruit;




Uiteindelijk bleek mijn vermoeden juist en ging alles weer goed toen ik dat zwarte omhulseltje om de dieselleiding vlak voor de dieselpomp met tywraps had vastgeklemd. denk dat daar ergens een scheurtje zit. Veel van die kvs-buizen blijken ineens ook lek te zijn..

Maar goed, 200km gereden en ik merk tot mijn opluchting geen verschil. Wat ik me nu afvraag is of ik de olie kan laten zitten of dat ik er beter nieuwe in kan doen? De motor is toch echt gloeiend heet geweest. Zoals ik al zei ben ik per ongeluk zonder kvs net zo lang doorgereden (met caravan erachter trouwens) tot ie uitviel, en toen ik probeerde te starten leek het wel of ie vast gelopen was omdat de startmotor heel moeilijk rond wou gaan.. Zou dat aan te weinig oliedruk hebben kunnen liggen? er was namelijk wat olie uitgekomen via het pijlstok..
__________________
Golf II 1.6Dagelijks

*newbe
Reply With Quote