View Single Post
Old 23-02-2012, 23:02
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac

Send a message via MSN to jettaracing

En we gaan weer lekker door ! Voor de MWMmeeting staat nog een klein projectje te wachten , maar dat is nog even tot de meeting zelf is .
Inmiddels ben ik wel weer aan t hobbyen geweest , want ik kwam erachter, toen ik de auto aan t schoonmaken was , dat het glas van de turbodrukmeter los lag ,en na een tijdje proberen dit weer netjes vast te krijgen ben ik even creatief geweest Zo was de meter eerst (toen nog met een stevig vastzittend glas)

Zo'n VDO meter is dus dichtgemaakt dmv een ring om het glas en behuizing te persen , en om bij het losse glas te komen moet dus die ring eraf .........
Ik heb toen het glas op meerdere manieren weer geprobeerd vast te maken , maar de afwerking van zo'n originele ring is niet netjes na te maken ........... En na een tijdje met tape , en een ring gemaakt van een spuitbusdop te hebben gereden ergerde ik me er zo aan ,dat alles er weer uit gehaald is en ik het nu naar mijn zin heb gemaakt
Een nieuwe meter halen vond ik ook jammer terwijldeze eigenlijk nog nieuw was , en die dingen zijn ook niet echt goedkoop ............

Eerst eens setje oude meters van zolder gehaald , die gedemonteerd om een precies passend glaasje te krijgen..........
Daarna creatief met een stukje hardhouten triplex , een plaat aluminium , superlijm,kit , en heel veel creativiteit ,heb ik het zo gemaakt

Mooi in de zelfde stijl als de originele tellers kwa inbouw, demonteerbaar om een eventueel stuk lampje te kunnen vervangen ,en de afstand van het glas iets aangepast , zodat de meter iets meer licht afgeeft , ben er zo wel weer blij mee !

Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote