06-03-2005, 22:47
|
|
Forum regular
|
|
Join Date: Feb 2005
Posts: 77
|
|
Quote:
Originally Posted by PrutZer
Beste Wiebrand,
De gedachte voor deze bevestiging van de achterste punten van deze kooi zijn niet bedoeld volgens de criteria die jij benoemt. De rolkooi, zoals hij bedoeld is, heeft bij de H- en de A-stijl en daartussen specifiek een belangrijke functie. De tussendragers zorgen dat deze punten op hun plaats blijven. Deze achterste bevestigingspunten zijn bekend bij meerdere goedgekeurde merken (Heigo etc) en hebben in de rolloverfunctie weinig extra dragende werking afgezien van de knik die voor enig draagvlak zorgen.
Voor een juist beeld van de fixatie heb je bij mijn bug meer aan een blik naar de onderzijde. Een Kever met chassis heeft meer te winnen bij een versterkte chassiskop (heb ik), een chromemoly subframe voor de achteras, (heb ik) en verder naar achteren geplaatste carrosseriebevestiging in combi met demperbevestiging.(heb ik) Verder heb je weinig wat zinvol is om door te trekken in het verband met deze constructie. De auto is overigens zo scherp te besturen als bij een kever mogelijk is. Denk aan gewijzigde veerpaketten, verstelbare alu dempers, urethane bushings dikke stabi's rondom, verstelbare draagarmen. Meer dan een kart kan ik er eigenlijk niet meer van maken. De auto weegt amper 700 kg.
|
Wel leuk dat je kennelijk interesse hebt in de materie. Groetjes PrutZer
|