View Single Post
  #7  
Old 22-02-2012, 19:58
Tekippie's Avatar
Tekippie Tekippie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 9
Default Waterpomp vervangen

Ik met goede moed aan de slag. alle slangetjes verwijdert, voorkant eraf - goed de ruimte en toen kwam ik bij de waterpomp waarvan de laatste twee boutjes waarmee tevens het bracket voor de dynamo aan de motor vastzit;




De Bentley handleiding zegt gewoon losdraaien, maar daar kom je dus mooi niet bij;




Beetje op internet gezocht alwaar te vinden is dat je daar eigenlijk een speciale vw-tool voor nodig hebt
je hebt er een speciale dunne sleutel voor,een soort T-sleutel met knie stuk is dat, dan kun je tussen de pomp door de bout los draaien, met een ratelset lukt je dat niet.

Maar omdat een iemand zegt dat wel mogelijk is met normale tools toch proberen. beetje wd40 erbij, beetje puzzelen met de onderdelen van m'n doppensetje en met vereende krachten krijg je 'm idd uiteindelijk wel los..




Nieuwe waterpomp erin gezet, die extra warmteregelaar permanent open gezet (om het verwarmingsprobleem te verhelpen), alles weer aangesloten, water met twee kopjes soda erin om het kvs systeem van binnen schoon te maken en kijken of ie het weer doet..

Mja, hij start weer. klinkt ook wel oke maar hij blijft uitvallen. ik vermoed dat er lucht bij komt of dat ik moet ontluchten. ik had ergens genoteerd;
dieseltje ontluchten door 4de dieselleiding ff los te halen op de verstuiver (sleutel 17) en te starten dan issi zo ontlucht

en ik heb 'm los gehaald en gestart maar wat moet ik dan doen? 'm weer vastdraaien terwijl de motor draait?

Zodra de motor gaat stotteren zie ik lucht omhoog komen in dat buisje links op de foto;


__________________
Golf II 1.6Dagelijks

*newbe
Reply With Quote