View Single Post
Old 20-02-2012, 22:41
guusvandevenne guusvandevenne is offline
VW Addict

Default Help, doorslaande vering met terminale kloenk.

Zoals de titel aan aangeeft, heb ik last van doorslaande vering, of hoe mag je dat noemen?

Ik had t ook al even gevraagd in m'n projecttopic, maar ook nog maar even hier.

Zijn er meer mensen die hun mk1 hebben verlaagd met 6cm aan de voorzijde, en die terminale kloenk geluiden herkennen??

Ondertussen heb ik namelijk al 3 pogingen gedaan om die ellende te verhelpen. Ik heb de auto 60-40 verlaagd.
Eerst de lekke dempers vervangen voor een setje Koni's, dit werkte niet, de dempers waren niet geschikt voor een verlaging van 6 cm. Daarna heb ik bij Bolku een setje besteld, wel met korte zuigerstangen, maar deze werkte ook niet goed samen met de verlagings veren die er op zaten.
Toen dacht ik, ik schaf een complete set aan, dempers veren voor en achter. Dus kwam ik een setje DTS-Line tegen, waarvan ik best veel goeie reacties las.
Maar helaas, ook deze slaan zonder lomp te doen door en dat dreunt door de hele auto.
Zoals een kennis het betitelde "zooowww, dat klinkt terminaal"
Ik ben er zeker van dat het echt niet aan m'n rijstijl ligt, als ik gewoon 45 rij waar ik 50 mag, en er zit een beetje diepe put of richel van nieuw wegdek of brug, is het al raak (op de bumpstop )

De toplagers, en fusees zijn al vervangen, er zit net keuring op, dus de rubbers en stuurkogels zijn naar behoren. Ook de bumpstops heb ik al dik ingekort tot zo'n 1,5 cm

Als iemand een suggestie heeft, laat het alsjeblieft weten!

alvast bedankt