20-02-2012, 22:15
|
VW Fanatic
|
|
|
|
vr6, startprobleem?!
Hallo,
Ik heb een vr6 AAA In een mk2 gebouwd, loopt super en allemaal leuk en aardig.. maar blijf met het probleem zitten, hij slaat niet lekker aan! zowel koud als warm, bij een koude motor moet ik eventjes starten, en zonder gas te geven slaat die dan wel aan.. maar niet meteen. Bij warme motor zelfde verhaal, alleen hier moet ik wel eventjes spelen met het gas, maakt niet uit of ik de motor binnen 1 of binnen 30minuten start, nadat deze is uitgezet.
Heb verschillende oorzaken gelezen die tot dit "vergelijkbare" probleem kunnen leiden, koelwatersensoren, slechte rotors, startblokjes achter het contact etc. reeds allemaal bekeken en verschillende sensoren etc. vervangen. maar het probleem blijft.
Mijn vermoeden is dat het iets te maken heeft met de brandstofdruk? zou dit kunnen?
misschien een paar feiten die handig hierbij zijn,
- 92er AAA motor, standaard inejctoren met een 4bar drukregelaar
- carterontluchting reeds NIET meer op de inlaat aangesloten
- Ook het sensortje tussen de carterontluchtingslang is weggehaald(dit zou naar mijn mening niet het probleem kunnen veroorzaken, er zijn meerdere die zonder rijden)+ extra vraag, wat doet deze sensor? volgens mij beetje loos, zit geen voeler ofzo in?!
-Koolstoffilter of hoe die pot ook heet, is weggehaald!
-gebruik een g60 tank inc bijbehorende pomp
wie kan me helpen, begin ut slechte starten wel beu te worden...
|