06-03-2005, 16:04
|
Forum Regular
|
|
|
|
een lading vragen
Hallo!
ik kom toevallig hier terecht omdat als zoekopdracht op het volksforum diesel gaf. Ik heb zelf een jetta 1 1.6 diesel. En wil die eventueel ombouwen naar een 1.6td. Met intercooler van een T5. Maar nu hoor ik jullie over dat 1.7 blok waar ik nog nooit van gehoord heb (heb inmiddels op www.masterbase.nl gelezen dat deze 7 pk meer heeft dan de 1.6). Is deze eventueel ook in een jetta 1 te lepelen? En past een 020 bak daar achter? Heb namelijk ook over de 1.9 td lopen te denken maar die heeft dat beruchte probleem met een distributieriem die eraf kan lopen. Heeft de 1.7 dat ook? En waarom zou je dan geen 1.9 nemen en daar de turbo opzetten? Of is zo'n 1.7 blokje betaalbaarder en waar vindt je dan zoiets en wat betaal je ervoor?
Sjezus 't zijn aardig wat vragen zie ik maar ik hoop dat je ze wil beantwoorden
Wat uiteraard ook nog een optie is voor jullie is een tdi met mechanische pomp. Heb al weleens verhalen gehoord over een mechanische pomp van een ducato tdi of een omgebouwde EV pomp(?). Daarnaast zijn ze ook leverbaar bij bedrijven in duitsland enzo maar als je die prijzen daar ziet...
Grtz,
Ruben
|