View Single Post
Old 15-02-2012, 21:17
MatraMurena NL MatraMurena NL is offline
Forum regular

Default Velgen weinig lak aan de binnenkant. Risico's van oxidatie?

Jullie weten mij vast te helpen, daarom even de volgende vraag.

Ik heb een setje velgen uit amerika laten overwaaien. Dit word mijn set voor het hele jaar door aangezien het geen zin heeft om winterbanden te plaatsen als ik toch niet rij in de pekel met mijn hobby auto.

Het plan is om de velgen te beschermen met een geschikt middeltje in de wintermaanden. De auto zal in het ergste geval in een straat gestald staan waar niet gestrooid word. Echter betekend het niet dat er geen zout op de velgen komt (door andere autos). Is dit mogelijk, of te gevaarlijk?
Indien dit volgens jullie niet kan werken zal ik hem binnen stallen in de wintermaanden (iets meer moeite).

Dit zijn de velgen:

nu is ook de rand in een blanke lak. Echter aan de achterkant van de velg valt me dit op:

De lak heeft een slechte dekking aan de achterkant rond het hart, en de binnenring heeft ook redelijk dunne lak, waar ook op plekjes aluminium zichtbaar is.

Dit zal geen productiefout zijn, maar ik vraag me wel wat af.
Kan het op deze plekken niet gaan afbladderen (de lak). Of is dit uberhaubt niet mogelijk met aluminium in tegenstelling tot staal?

Moet ik hier op letten dat het niet gebeurt, of hoef ik me nergens druk over te maken?

Jullie expertise is welkom.
Reply With Quote