![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
13-02-2012, 20:27
|
![Audi1981's Avatar](image.php?s=ec40840a1c655d0ccb86241c7466e3ea&u=26656&dateline=1685610254) |
5 Cylinder Turbo Donateur
|
|
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
|
|
Schadelijk niet nee, je slaat gewoon het gloeien even over, met deze temperaturen start ie dan moeilijk ![Big Grin](http://volksforum.com/forum/images/smilies/biggrin.gif)
Het belangrijkste bij een diesel = voorgloeilampje, zeker als ie koud is ![Thumbup](http://www.volksforum.com/forum/images/smilies/thumbup.gif)
Waarschijnlijk zijn je gloeibougies dan ook overleden wat de ideale combi oplevert om moeilijk aan te slaan
Wat bij de rotatiepomp TDI's ook wel eens voor kwam is dat de perskleppen op de kop van de pomp gaan lekken waardoor de druk in je inspuitleidingen iedere keer helemaal opnieuw opgebouwd moet worden, niet erg, worden ze oud mee, maar ze starten er wel trager door.
Het gelijk doorstarten is bij mij met een oud-vrachtwagen monteur wel eens onderdeel van discussie geweest, hij starte iedere diesel gelijk door, dus zonder het gloeien af te wachten. Zijn motivatie hier voor was dat de motor wat langer op de starter draaide en daardoor de oliedruk al wat verder opgebouwd was voordat de motor aan sloeg.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|