Thread: Ongelukje
View Single Post
Old 13-02-2012, 13:45
Maarteno's Avatar
Maarteno Maarteno is offline
VW Fanatic

Ik heb er vakmensen (mijn neef, automonteur en schadehersteller en mijn verzekeringsagent is er ook mij bezig) naar laten kijken. Mijn neef vertelde mij dat het met de schade wel meevalt. Dit kan ik volgens hem zelf repareren.

Ook zei hij mij dat de dagwaarde van deze auto toch wel hoger moet zijn dan 300 euro. Hij wist echter niet waarop dit precies allemaal gebaseerd wordt.

- auto zit er goed uit.
- volledig origineel
- 148000 gelopen

Ik vraag mij ook af of het wel mogelijk is om dit schadegeval met de persoonlijke verzekering van die maat van mij te regelen is, of dat het via de autoverzekering moet. Mijn wagen is niet all-risk verzekerd en ik heb geen zin om alles zelf te gaan betalen door een fout van iemand anders.

Dit wil ik weten omdat die vriend van mij de schade ook anders wel zo wil regelen. Hij wil dan echter het schadebedrag 50-50 met mij doen. Zijn reden hiervoor was omdat er volgens hem niemand schuld had...

Ik weet bijna zeker dat hij het portier opnieuw opengedaan heeft tijdens het rijden. Hij zegt zelf van niet en beweert dat het portier zomaar openging.
Dit kan dan toch alleen als de deur helemaal niet in het slot heeft gehangen?

Ik heb ook geen zin om vrienden te verliezen of ruzie te veroorzaken. In mijn ogen was het voor ons beiden beter als we het via zijn aansprakelijkheidsverzekering regelen, omdat er dan in principe niemand hoeft te betalen.
Reply With Quote