View Single Post
Old 12-02-2012, 12:02
golf2 2.016v's Avatar
golf2 2.016v golf2 2.016v is offline
VW Addict

Send a message via MSN to golf2 2.016v Send a message via Yahoo to golf2 2.016v

Quote:
Originally Posted by vwmk2driver
OKe ! ik heb er bij mijn auto helemaal geen een onder, ik stel de auto af middels de veren ( het plaatsen van zwaardere veren) die kun je zo kopen, bij zwaardere moet je zegmaar meer gewicht erop zetten voordat hij een bepaalde veerslag maakt. voorbeeld wat op standaard schroef veren staat is 50/180 ( betekent bij 50kg drukt de veer 1 cm in, en de totale lengte is 180) ik rijd nu met voor 100/150 en achter 110/150

Mijn idee op zon stang is eigenlijk dat hij er bij circuit auto's meer is voor hoge snelheden en rechtuit rijden, dat hij dan stabieler op de weg ligt en dat je minder snel last heb van zijwind etc, het is wel nadeliger in de bochten.

in de bochten wil je namelijk dat de wielen aan de grond blijven en niet dat als de auto een rol moment krijgt hij de wielen mee op tilt.

Het volgende heb ik in de jaren ondervonden !
Auto zonder voor en achter stabilisator: auto is neutraal in de bochten voor en achter glijden even snel.

Achter niks voor een stabi, is meer onderstuur en dus minder grip.
voor niks en achter een stabi is meer overstuur en dus minder grip.
auto voor en achter stabilisator, slip gedrag is neutraal maar veel minder als zonder stabi's de auto nijgt op 2 wielen door de bocht te willen.

Doe er mee wat je wilt, het zijn maar wat tips
Dit is altijd een vreselijk discussie punt, maar ik heb het zelf aan de lijve ondervonden.

ja onder mijn huidige auto zit ook niks .
en doet het met name in de regen erg goed ,ook omdat het carrosserie erg slap is dus heel veel grip. maar als je naar alle andere race auto 's kijkt hebben die allemaal een stabilisator stang , weluswaar een verstelbare maar wel voor en achter een .
dus ga ik ook proberen en dan zie ik wel . misschien is het niks maar misschien ook wel. we zullen het weten als het zover is .
vind het wel top dat je er aan mee denkt en je ervaringen deelt
Reply With Quote