06-02-2012, 23:13
|
|
Postwhore
|
|
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
|
|
Quote:
Originally Posted by MelG60
Comp turbo lijkt me wel een ok merk maar waarom gokken? Precision heeft zich de afgelopen jaren wel bewezen, voor motoren boven de 500pk, voor circuit of die veel hoge drukken draaien gebruik ik eigenlijk alleen maar Precision. Ik heb al van alles geprobeerd maar turbo's van hun zijn tot nu to de enige die heel blijven na langdurig boven de 2bar turbodruk gedraaid te hebben. Ik heb nu een 1.8 20v klaarstaan voor op de dyno met een PT6765SP (ball bearing) ben benieuwd wat die doet!
|
Er zijn momenteel best wel wat verschillende turbo-merken op de markt. Daarvan is er een klein groepje die bij de top behoord. Van deze topmerken vewisseld het steeds een beetje wie de beste heeft na dat er een nieuwe serie uitkomt enz. Ik heb de Garrett nog steeds erg hoog zitten omdat ik hier hele goede ervaringen mee heb.
Ik vroeg aan mijn Amerikaanse toeleverancier (die veel verschillende merken leverd) om de beste turbo van dit moment om met een 2.5L motor 850pk te kunnen draaien. Hier kwam zonder twijfelen deze Presion 6765SP Ball Bearing Turbo met bullet wheel uit. Hij is wel behoorlijk aan de prijs, maar jullie moeten weten dat dit onderdeel van heel groot belang is. Niet alleen voor de meeste pekaas, want daar gaat het mij niet om, want dat kan met veel goedkopere turbo's ook. Ik vind juist het opspoelen en karakter van de motor erg belangrijk en dan worden de keuzes ineens een stuk lastiger. Ik geloof zeker dat merken zoals Comp-turbo en Borg Warner goede turbo's hebben, maar mijn toeleverancier riep deze na dat we overlegt hadden wat ik precies wilde en heb ik toen besteld.
We zullen over een poosje gaan zien wat deze zal doen, want moet al 2 van deze 5-cilinders bouwen met min 700pk voor een klant in Duitsland en 1 voor mijn eigen auto met min 800pk. Kan niet wachten tot deze afgebouwd zijn, maar moet nog veel werk gedaan worden voor het zo ver is
|