View Single Post
  #174  
Old 06-02-2012, 07:57
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Jel Golf 2 GTI
Eerst en vooral RESPECT voor al het werk dat je erin steekt.
Ziet er allemaal zeer netjes uit.

Om ff in te pikken over die turbo's, is het dan mss beter dat je voor je watergekoelde turbo een apart circuit maakt met bv expansievaatje en een elektrische pomp over een koelertje (zoals bv een oliekoeler)?? Of moet je koeler dan zo groot worden dat het geen nut heeft/niet praktisch meer is??


Bedankt voor je compliment

Dat is zekers een hele goede vraag. Het is idd beter om deze apart te koelen, maar je zou ook een koeler kunnen plaatsen tussen de retourleiding zodat het vloeistof gekoeld word alvorens deze weer terug het koelsysteem in gaat. Dit laatste moet voldoende werken denk ik, maar zo niet kan je ook een los systeem maken. Je hebt dan wel weer een reservoir en pomp enz nodig, maar is wel weer regelbaar door de pomp sneller of langzamer te laten draaien. Ik persoonlijk zou voor de eenvoudigere oplossing gaan door er alleen een koeler tussen te zetten. Dit omdat ik alles graag eenvoudig wil houden wat de betrouwbaarheid ten goede komt en scheelt ook weer wat gewicht

Mocht iemand een ander idee of mening hebben, mag deze best geroepen worden, ik ben immers ook maar een mens
Reply With Quote