03-03-2005, 22:43
|
|
Forum regular
|
|
Join Date: Feb 2005
Posts: 77
|
|
PrutZers VWorld
Quote:
Originally Posted by blue thunder
Damn, dat ziet er profi uit, zeker voor een Prutzer!!
Al enig idee wat voor vermogen je nu met het huidige motorblok haalt?
En geen problemen met lekkages gehad met de 105mm boring, of heb je een 6-stud setup?
Ennum, die Porsche cilinders, zijn dat 964ers?
Ben heeeeel benieuwd wat dat gaat doen
Grt. Robin
|
Ik ben behoudend in het doen van uitspraken over vermogen maar met 259 pk zat ik in de vorige configuratie op een mooi setupje. Nu heb ik een aantal verbeteringen gemaakt ivm de afdichting. Ik heb hiervoor Magirus Deutz cillinders bewerkt, ingekort, uit laten draaien en gehoond en de pasgaten voor de studs gecenterd naar t4 dimensie. De afdichting heb ik gerealiseerd met een geprofileerde opsluitring. het profiel zorgt voor meer oppervlak ter afdichting, In de koppen liggen speciaal daarvoor verzonken passingen. De 914 koppen zijn verregaand opgelast voorzien van 48 om 40 op naaldgelagerde tuimelaars. 4-stud setup special forged en op lengte gemaakt doet het ruim voldoende zonder turbo met 1:10,5
|