View Single Post
Old 01-02-2012, 17:17
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC

Dat ben ik

Quote:
Originally Posted by CAR-POOL
Ik had een paar vragen.

- over mijn golf1 ls automatic uit eind 77 begin 78

Is geleverd met alleen heupgordels.
Is dit standaard want het lijkt me vrij ouderwets , en een LS was toch al een aardige luxe uitvoering (zelfs 1100tjes uit die tijd hebben 3 puntgordels erin zitten) of was dit toendertijd optie?

Ik heb me 'n folder erbij gepakt van 8/77 en daar staat onder "Uitvoeringsdetails" "tweepuntsveiligheidsgordels" aangekruisd onder alle uitvoeringen, Onder "Extra's tegen meerprijs" staat o.a. "automatische 3-punts veiligheidsgordels", dus die waren toendertijd 'n optie, en dat heeft overigens niks met motorisering te maken.

Quote:
en is een 1500 JB LS uitvoering ooit wel schakelbak geleverd? Ik heb ze alleen nog maar in automaat gezien (eind 1977 begin 1978)
uitvoeringen zoals GLS en S heb ik wel met schakelbak gezien.

Als 'n S en GLS ook schakelbak hadden, dan zou het vreemd zijn als dat bij 'n LS niet 't geval was, dus ja, die hadden ook schakelbak. Onder "Extra's tegen meerprijs" staat overigens ook "automatische transmissie (alleen bij 70 pk motor)".

Quote:
en is een 1.5 ls ook ooit met toerenteller met dagteller geleverd of was dat optie

Van de modellen met brede achterlichten had ik 't uit de kop kunnen zeggen, die hebben met 1500 benzineblok altijd toerenteller dat wist ik zo al, maar dat bleek ook bij de modellen met kleine achterlichten en 1500 benzineblok het geval (@bprijs: we hebben het dan nu wel over de modellen van de 78er jaargang), want 'n toerenteller staat onder "Uitvoeringsdetails" aangekruist bij Golf S, LS en GLS en natuurlijk GTI, toerenteller was dus geen optie maar standaard bij 'n Golf met 1500 benzinemotor, en dan dus ook onafhankelijk welke uitvoering.

Quote:
en wie weet met wat voor radio ze zijn geleverd , neem aan dat radio's in die tijd nog niet standaard waren in een LS uitvoering? Antenne wel standaard?

Onder "Extra's tegen meerprijs" staat ook "compleet radiopakket", radio's waren toen ook niet standaard, en 'n antenne hoort toch bij dat pakket denk ik zo.

Quote:
En kwa boksen zat er 1 boks in het dashboard? En wat voor boksen zijn er geleverd?

Daar kan ik zo niks over vinden in de folder, maar ik denk dat dat afhankelijk was van naar wat de wensen waren van degene wat de auto nieuw heeft gekocht, of alleen dus een box in 't dash, of tegen meerprijs nog 'n paar in de portieren en evt. in de hoedenplankhouders/dragers.
that will be your pension ,or early retirement ...

Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote