Hey Jeroen,
Heb je al eens aan een T5 3,2 V6 gedacht? Misschien weet je het nog wel, maar toen ik bij jou aan het eind van de straat woonde had ik een beige lange T5 met een 3,2 V6 Automaat.
Heerlijke combi en ook heel zuinig te rijden (voor 2250 kg dan.)
Motor had altijd voldoende kracht, automaat schakelde boterzacht, super 6 cilinder geluit...ook met normaal uitlaat systeem en nooit problemen.....op 1 na dan; Het uitrekken van de distributie ketting! Dat was het enige wat ik ooit gehad heb, maar was een kwaal bij die dingen. Melding in de computer was: onlogische nokken-as stand. Revisie met verbeterde materialen kostte ongeveer toen € 690,- incl coulance/ garantie. Melding begint sporadisch en komt bij warmte vaker voor.
Ik heb er altijd plezier mee gehad. Zeker toen ik er een open RVS uitlaat onder gooide. Superrrrr geluid!!! EN...iets meer dan 210 km/h op de teller. 202 Km/h op de tomtom mocht je dat willen.
In Duitsland heb je ze veel als personen uitvoering.....wellicht hebben ze dan minder getrokken dan de dichte broertjes en de ketting modificatie ook al gehad hebben.
Ik zou echt voor een T5 gaan. Onderhoud en reparaties heb je altijd en volgens mij kun je aardig zelf sleutelen