Quote:
Originally Posted by Mad Max
Een maat van me zei dat dat straaltje gewoon normaal is en betekent dat de waterpomp zn werk gewoon doet. En kan die rook niet te maken hebben met verkeerde afstelling van de pomp icm langere tijd stil staan?
Hoe bedoel je trouwens vreemd schudden? De auto staat op kriksteunen en heeft geen einddemper.
|
straaltje is niet normaal, het systeem bouwt druk op en moet de druk binnen kunnen houden, als die daar gaat lekken betekend dat
1. de afsluiting bij de sensor op t koel reservoir is niet goed meer
2. er is teveel druk en dat wil die kwijt.
zelf denk ik dat die teveel druk opbouw heeft. ik neem aan dat dit een koude start was, en dat de motor niet al een half uurtje had gelopen. dat aangenomen mag die niet zo snel zoveel druk hebben.
oorzaken hiervan kunnen zijn
1. thermostaat kapot.( mocht t wel een warme motor geweest zijn) het water kan niet circuleren. zet uit, en zoekt een uitweg.
2. koppakking er tussen uit. koelwater in de verbranding ruimte, daardoor witte rook uit de uitlaat (koelwater brandt niet zo lekker) en druk van de cilinders in het koelwater circuit, en die druk zoekt dan ook weer de weg naar buiten.
als ik naar het filmpje kijk en luister valt mij ook op dat de motor niet lekker loopt, ik zou bijna denken dat 1 van de cilinders niet mee doet.