Thread: Dennys
View Single Post
  #47  
Old 28-01-2012, 11:35
Dennys Dennys is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 170
Default

Zo, 5 dagen goed weggeweest met de GTS, en hij heeft letterlijk geen krimp gegeven!!
Alles draaide en werkte perfect, berg op of berg af, op de snelweg, autobahn of in de file in hartje Parijs, niks was hem te gek!!

Ben dus na deze vakantie nog weer een stuk happier met de Golf :mrgreen:


In Parijs nog wel iets geniaals meegemaakt met de corrupte agenten daar... Komt ie:

Wij lekker cruisen maandagochtend van Disneyland naar downtown PArijs om de Eiffeltoren, de Arc de Triomph en de Champs Elysee te bezichtigen. Ging allemaal prima de heenreis, auto in de parkeergarage en elkker door de stad wandelen.
Na een paar uur, een aantal bezichtigingen en weer een fotoverhaal rijker weer teruggewandeld naar de auto, garage uitrijden, en de reis voortzetten richting de ring van de stad om vanuit Parijs door te reizen via Luxemburg naar Adenau (dus van de Franse Eifel(toren) naar de Duitse Eifel :grin: ).

We waren net de garage uitgereden, en stonden pal voor de Eifeltoren, toen we door een groep Franse agentjes een "algemene verkeerscontrole" ingeloodsd werden... Lees hier dus toeristje pesten, en zonder bonnetje of wat dan ook redenen zoeken om ze flink te kunnen bekeuren om vervolgens 's avonds lekker los te kunnen gaan in de kroeg met hun door corruptie verkregen centen.
Ik mocht even het gaspedaal indrukken, en al bij 2200toeren gaf mijnheer aan dat hij teveel lawaai maakte en daarvoor alvast bekeurd zou worden.
Vervolgens mocht de motorkap even open, en zagen ze twee carburateurs (GVD nog een Frans woord ook volgens mij) zitten die naar hunh zeggen verboden was in geheel Frankrijk (maar er verder niks over kunnen zeggen, omdat ze het merk niet eens wisten...). Na een blik van een seconde of 2, door een agent die niet eens wist hoe een motorkap open moest, werd mij verteld dat ik ook hiervoor bekeurd zou gaan worden.
Daarna nog een rondje van 10sec om de auto heen, en een TUV-gekeurde einddemper was volgens de Franse authoriteiten niet toegestaan op de Franse openbare wegen, en dus zou ik ook hiervoor bekeurd gaan worden.

Direct af te rekenen zonder bon oid, of een inbeslagname van de auto: €270,-

Eventjes rustig in discussie gegaan, met de nadruk op rustig (om verdere problemen te voorkomen, want ze maken er toch wel een leuk verhaal van, en dat maakt dan 8Franse agenten tegen 2Nederlandse toeristen, oftewel een bij voorbaat verloren zaak), en de heren kwamen er zonder nader onderzoek "ineens" achter dat de auto oud is, en dus wel 'lawaai' mocht maken (ik reed met lage toeren en lage snelheid, dus veel herrie maakte ik op dat moment absoluut niet).
Restbedrag dat ik per direct moest neerleggen in het handje van de sterke arm der Franse wet: €180,-.

Dus ik maar vragen waar ik kon gaan pinnen, maar dat wisten ze geen van allen.
Om m'n meissie, maar ook de auto en alle spullen die erin lagen niet achter te laten, ben ik niet op onderzoek uit gegaan, maar ben ik rustig staan wachten tot ik antwoord kreeg van een van de agentjes, waar ik geld uit de muur kon gaan halen.

Na een minuut of 20 daar te hebben gestaan, peukie gerookt, me kapot gelachen te hebben en netjes gewacht te hebben, kwamen er drie agenten naar me toe met de duidelijke mededeling dat ik nu moest vertrekken en rustig moest gaan rijden.
Het duurde ze dus blijkbaar te lang, en ze waren denk ik in de veronderstelling dat ik niet zomaar over me heen liet lopen, dus we waren geen makkelijke prooi waar ze zomaar eventjes direct wat flinke flappen van afhandig konden maken.

Dus van €270, ineens naar €180, en vervolgens naar €0,- boete omdat er geen ruk aan de hand was. :censored: :thinking:

Al met al dus weer een geinig avontuur, waarna we relaxt richting Duitsland vertrokken. Daar in het pension lekker overnacht, om vervolgens met Arie in gesprek te gaan over werk en het ringweekend.
Daarna naar castle Kerpen gereden (leuk ritje van 20minuutjes) om te zien wat onder andere mijn werkterrein zal gaan worden als ik voor hem te werken kom.
Zowel ik als de vrouw genoten van het immense en enorm mooie gebouw en het wonderschone uitzicht vanaf de toren (het had die nacht lichtelijk gesneeuwd, wat het uitzicht in de Eifel enorm mooi maakte), en in de middag na de groene hel ook in deze staat en vooral rust bewonderd te hebben weer rustig aan richting de Hollandse grens gereden.

Zo'n 17 rij-uren met de GTS, van Nederland via België naar Frankrijk, en via daar met een omweg (hartje Parijs) door via Luxemburg naar Duitsland, en in Duitsland heerlijk door de bergen gecruised, om daarna weer richting Nederland te rijden. Mooie Western-Euro-trip als je het mij vraagt, en met de Golf zeer goed te doen!

Nu weer rustig aan werken, en vandeweek de auto weer flink onder handen nemen met wassen, reinigen, polijsten indien het weer dat toelaat, algehele staat nalopen/controleren en daarna weer verder onderhouden.
__________________
VW Golf mk1 GTS '83
Ex-rides:
- VW Golf mk4 V5, 180PK, 235NM 2002
- VW Golf mk3 1.8 8v "VW Motorsport" edition 1996

DubFanatics
Reply With Quote