25-01-2012, 19:14
|
|
Triple Action Donor
|
|
|
|
Een straal pistool met aanzuig slang is aan te raden. Ik heb zelf een met "opvangzak" gehad, werkt voor geen meter die opvang functie. Het aanzuig potje wat er bij zat had een te kleine inhoud.
Let wel op: het grit komt echt overal. Verzamelen van het gebruikte grit kan, het is een aantal keer te gebruiken, echter het wordt wel steeds minder scherp. Wel er voor zorg dragen dat het niet vochtig wordt en vervuild raakt.
De korrel grootte is ook van belang: hoe groter het grit hoe hobbeliger het oppervlakte wordt.
Zorg ook voor een deftige compressor. ik heb het geprobeerd met een kleine compressor met tank: hopeloos, niet genoeg volume op 4 a 5 bar.
Ik heb nu een dubbel cilinder compressor met een 200 liter lucht tank. Die kan continu 6 bar leveren als ik aan het stralen ben ( wel in een cabine met glasparels)
Een betere aanrader voor alle plekken waar je makkelijk bij kan: slijptol met draad kom. dat haalt de roest er zeker af.
Nogmaals het grit komt echt overal waar je niet verwacht. Zo veel mogelijk afplakken. Met een schone stofzuigzak loze bouw stofzuiger kan je veel grit recyclen uit je chassis en of vloerpanelen.
Denk zeker aan je longen door een stofkap of masker te gebruiken.