Ja, dat klopt, mijn blauwe platen zijn officieel ook zonder keurmerk, is gewoon de volledig standaard nummerplaat, waar ze dan achteraf de stempels/stanzen (o.a. NL) inzetten.
Ik had met opgelegde letters gekozen, en dat duurde 2 dagen levertijd. Voordeel was dat bij afhalen de balie-muts niet meer op datum kenteken lette, en zonder blikken-of-blozen de stempels erin mepte.
Niet dat ik daar iets aan heb, want het maakt het niets meer of minder legaal. Bovendien was dat nog voordat de registratie bij de verkopers/makers nóg strenger werd aangescherpt, zal nu niet meer gebeuren verwacht ik.
Maar al die "Deborah" en "Kayleigh" achter voorruiten van bumperklevende koeriersbusjes zijn toch ook gewoon de standaard maat nummerplaten?
Alhoewel jij natuurlijk eigenlijk voor Amerikaanse formaten zou moeten gaan, dan heb je alle net-niet-factoren bij elkaar!
Overigens: de Subaru die je noemt is niet direct mijn auto, maar juist de zaken die je benoemd 'horen' min of meer bij die auto, dus dan kan ik dat nog wel waarderen... Vermoed dat je wel vaker dan de gemiddelde Nederlander even aan de kant bent gezet?
En nogmaals: je moet absoluut doen wat jij wil, het is jouw auto. Ik geef slechts mijn mening. Voor mij is het vergelijkbaar met het inlassen van een swallow-tail achterplaat in een Jetta...