View Single Post
  #11  
Old 13-01-2012, 00:05
Bote's Avatar
Bote Bote is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 106
Default

Quote:
Originally Posted by JohanV
Een NZ heeft geen klopsensor. Het enige signaal naar je regelaar is het toerensignaal van de Hallgever. Deze mag je ivm inwendige weerstand niet meten met een gloeilampje en ook niet met een multimeter. Dat je 12V op pin 6 meet, klopt wel. Als hij niks doet (of kapot is), staat er de volle voedingsspanning op. De toerenpuls laat hem springen ten opzichte van de voeding, dus tussen 12V en 10V ofzo. Dat je 12V meet, zegt denk ik alleen dat je bekabeling daar goed is.

Voedingsspanning van de Hallgever zelf kun je het beste meten tussen pinnetje 5 en 3 van de transistorontsteking (rood-zwart en bruin-wit). Het kan ook op de stekker van de Hallgever zelf, maar die trek je nogal makkelijk kapot.

"Heb een stuk staal plaat tusssen de magneet en sensor gedaan". Ik vraag me af hoe je dit voor elkaar krijgt?

Vacuumlekken kun je makkelijk zoeken door rond de vacuumleidingen met remmenreiniger te spuiten terwijl iemand probeert te starten. Je zou aan de motorloop moeten horen of hij ergens de boel naar binnen zuigt, maar blijft lastig zoeken.


Bedankt weer Johan,

Ik heb de sensor uitgebouwd en met een accu getest, het leek of die deed wat die moest doen. Ik bouw morgen en ander in om te kijken of de Hall voeler het probleem geeft, ik hoop het eigenlijk wel want het zoeken begint wat vervelend te worden. Ik leer wel een hoop over de 1.3 op deze manier.
Reply With Quote