12-01-2012, 10:33
|
|
Forum Regular
|
|
Join Date: Jan 2012
Posts: 106
|
|
Quote:
Originally Posted by JohanV
Luchthoeveelheidsmeter zelf is niet zo waarschijnlijk, dan zou hij denk ik wel starten en pas daarna weer snel afslaan. Wel verstandig om overal op vacuumlekken te controleren, de NZ (motorcode van je Golf) doet dan ook de gekste dingen.
Kapotte Hallgever zou goed kunnen, en je kan hem wel testen. De Hallgever zit binnenin de stroomverdeler/ontsteking en dat zwarte blokje bovenop de computer is de transistorontsteking. Die zijn aan elkaar verbonden. Je kan de Hallgever testen door een LED-testlampje tussen pinnetje 6 van de stekker van de transistorontsteking (groen-witte draad) en massa te leggen. Als je vervolgens probeert te starten, en het LEDje gaat niet knipperen, dan heb je geen toerentalsignaal van de Hallgever. Bij de NZ is dit het enige toerentalsignaal wat je hebt en zonder dat signaal start hij nooit.
Probleem met Hallgevers is dat ze het vaak langzamerhand opgeven en het dan lastig meten is. De 1e keer ging het bij mij gewoon door steeds vaker af te slaan op willekeurige momenten. Duurde weken. De 2e keer was het bijna van de ene op de andere dag. Een keer of wat afslaan bij gas loslaten maar daarna was het bijna direct over.
Je moet trouwens wel een LED lampje gebruiken en GEEN gloeilampje, want dan is je Hallgever zeker kapot.
Succes,
Johan.
|
Bedankt Johan,
Zou ik de multimeter er ook gewoon tussen kunnen zetten en meten op 20V? En welke waarde zou je dan meten?
Groet,
|