Heel vreemd probleem laatst gehad met die forse regen en wind.
Auto start eigenlijk normaal en accu is ook nog goed (uit 12volt en stationair 13,8)
Rij naar iemand toe, geen problemen
Rij daar weer vandaan, nog steeds niks raars aan de hand.
Kom bij stoplicht en regen word minder, wil de ruitnwisser uitzetten .. blijft gewoon lopen
Ik denk mischien blijft relais hangen en zet'm aan de kant en haal hem evn van het contact. Wil weer starten .. niks, krijgt de startmotor niet eens rond en ruitenwissers gaan zomaar lopen.
Ga ik kijken bij de relais en zekeringen, nat
accu zegt nu in ene nog maar 11,7 volt maar geeft echt geen kick met starten. (alles andere loopt wel gewoon, licht, fan etc)
Krijg van iemand starthulp ... loopt maar laad maar 13,3 en zakt soms zelfs tot 12,9 (zonder verbruikers)
(was trouwens een garageeigenaar, die begon meteen "je accu laad niet bij" wat ik hem verder vertelde luisterde hij niet eens na .. wat zijn het toch een kundige mensen altijd
)
Volgende dag maar eens kijken, water is waarschijnlijk binnen gekomen via de waterbak bij de schroeven waar ook de zekeringskast aanhangt.
Nu min of meer droog daar, accu zegt nu weer 12,2 en start meteen, stationair gewoon weer 13,8 a 13,9
Heeft iemand ooit zoiets vaags meegemaakt?
Wat/waar/waarom heeft er nou sluiting gemaakt dat de startmotor niet eens meer genoeg trok ? (tevens waar kun je de accu gratis laten testen -> is al wat jaartjes oud ..)