View Single Post
  #5  
Old 03-01-2012, 18:55
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Nou wat ik gedaan heb is;

De vergrendeling bestaat uit een as met frictieplaten die op en neer beweegt in een beugel die weer vast aan de auto zit. De as is aan de ene kant voorzien van de hendel van je verstelling en aan de andere kant zit ie met een beugeltje aan je kolom. Dit alles is voorzien van grove schroefdraad en beweeg je de verstellingshendel omlaag, dan komen de frictieplaatjes los. Doe je hem omhoog, dan zit het geheel weer vast.

Tot zover de werking van de verstelling.

Het afstellen heb ik als volgt gedaan; de beugel die vastzit aan de stuurkolom is voorzien van een sleufgat en kan je naar behoeven strakker of losser zetten om de basis afstelling te doen. Draai je nu de verstellingshendel omhoog en zit je kolom nog los, dan is misschien de stelmogelijkheid van de beugel aan de andere kant te klein, je zet het zo strak mogelijk, maar nog komt je kolom niet vast te zitten. Dit probleem had ik met de 6N waar ik aan werkte. Als je echter het beugeltje los neemt van de as, zie je dat die met een vertanding op die as zit, ze hem 1 positie verder weer terug en je zit weer in het juiste stelbereik.

Dit heeft even klieren gekost voor mij, maar het werkte weer en daar gaat het om
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote