Thread: Mijn Derbyke
View Single Post
Old 31-12-2011, 07:49
derbyken's Avatar
derbyken derbyken is offline
Forum Newbee

Default Mijn Derbyke

Beste Forumers,

Even voorstellen,
Ik ben Kenny, bouwjaar 1986 en woon in Zottegem (Oost-vlaanderen in Belgiƫ)

Ik ben sinds 2 jaar in het bezit van een VW Derby 1.3 GLS van bouwjaar 1977.
Heb de wagen gekocht via familie van mijn vriendin. Het wagentje stond al 9 jaar stil in de garage en hij had hem gekocht van een ouder echtpaar. Wagentje heeft slechts 43.000km en is helemaal origineel. Door tijdsgebrek heeft dit autootje zolang langs de kant blijven staan maar heb nu wat meer tijd om hem in orde te zetten. Heb nog nooit een VW wagen gehad en ken er dus ook niet zoveel van. Maar ik ben er van overtuigd als ik een vraag heb dat jullie mij hier zeker zullen helpen.

Volgende zaken zijn nu al veranderd om hem weer in orde te zetten:
Distributieriem, waterpomp, alternatorriem, luchtfilter, benzinefilter, olie en oliefilter, brandstofleidingen, batterij, bougies, bougiekabels, delcokop, contactpuntjes, rotortje, achterste uitlaatpot, remschijven en remblokken vooraan.

Zijn er nog dingen die jullie zeggen dat zeker zouden moeten vernieuwd worden? Wagen heeft 11jaar stil gestaan. Intussen draaid de motor maar start als hij enkele dagen heeft stilgestaan moeilijk en 100% zuiver draaid deze ook niet. Heb er eens een testritje meegedaan en het accelereren verloopt in 'hakken en brokken'
Zou het kunnen dat de carburator gereinigd moet worden (ultrasone badje of zo?)
Verder moet ik ook wel toegeven dan contactpuntjes op het gevoel zijn geplaatst daar ik niet beschik over de opening tussen de contactpuntjes. Kan iemand mij deze bezorgen? Ben dringend op zoek naar een vraagbaak of een 'kopie'.

Nog een klein vraagje. Weet hier iemand waar ik de kleurcode en de benaming van het kleur kan terug vinden van mijn derbyke?

Verder zou ik graag wat fotos plaatsen, maar hoe doe ik dat?(eerste keer dat ik mij op een forum registreer! Als ik op insert Image klik krijg ik een kadertje met scriptporompt ...
Reply With Quote