ik heb me vorige week ook rot gezocht achter een lek.
auto binnen gezet op een tapijt en laten warmdraaien, GEEN lek, geen lekkende verwarming, geen damp uit uitlaat.
in het begin moest ik elke week bijvullen, de laatste dagen was het na 12km al een rood knipperend lampje
uiteindelijk met 2 op gezocht met verlichting en draaiende motor onder de kap. ik kreeg ook geen druk meer op het watercircuit, tijdend het inknijpen van BEIDE radiatorslangen kreeg ik een heel klein beetje water op het carter vooraan.
mijn dikke slang van waterpomp naar blok (diegene die zo schuin tegen het blok omhoog loopt) had aan de kant van het blok een klein scheurtje. als de auto warm genoeg wordt en genoeg toeren draait lekte die slang op het motorblok (en verdampte snel genoeg blijkbaar).
op deze foto kan je die slang zien lopen achter men oliepijlstok, schuin naar rechts omhoog.
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/golf/100_9953.jpg
en dit was de kapotte slang, enkel zichtbaar als je ze dichtknijpt
dus ff met een paar man, motor warm draaien, op toeren houden en overal kijken, ook radiatorslangen eens goed dichtknijpen terwijl een andere overal nakijkt op lekken
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be