View Single Post
  #3  
Old 29-12-2011, 10:41
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

ik heb gewoon de tellerbak verwijderd en de andere erin gestoken, past 1:1
toerenteller werkte niet bij mij, dan ff onder de kap gezocht naar die W-klem en men dynamo heeft die.

aan de aansluitingen van de dynamo vond ik ook een loshangend stekkertje (dacht rode kabel), die bij de dynamo ingeplugd op de W klem en de toerenteller werkte.

bij mij is de volledige kabelboom voorzien ook al had ik geen toerenteller.

rode draadje met zwarte klem op deze foto:



en zoveel dashboards had ik nodig om het werkend te krijgen:



had eerst eentje met 1 stekker, is met geen mogelijkheid passend te krijgen, dan had ik er ook eentje liggen met 2 stekkers van een 1.3 benzine met klokje. ook deze plastiek was niet passend te maken.
dan heb ik er nog eentje gevonden van een 1.8benzine met toerenteller, ook hiervan is de folie niet passend te maken, en uiteindelijk vond ik een 1.6D dashboard met 2 stekkers. past 1:1 en werkt direct

dus niet lopen knoeien met andere dahsboards, er zit teveel verschil in (noghtans beweren ze op internet dat je ze kan ombouwen met die folie te verwisselen)
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote