View Single Post
  #4  
Old 27-12-2011, 17:25
Juanart's Avatar
Juanart Juanart is offline
Forum regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 54
Default

Ja als je hier op het forum rondneusd ontdek je dat de 1.6D niet meer zo in trek is haha, straks bestaan ze niet meer! In jou geval, als die 1.7 toch al over z'n finale streep zit, is een 1.9D leuke optie.

Ik heb een week geleden exact hetzelfde meegemaakt als jou met mijn 1.6D en ben nu dus een 1.9D aan het zoeken.

Motorcode 1Y moet je hebben. De AAZ is 1.9 met turbo en dan moet je er eigenlijk een 1.6TD als donor motor naast hebben om bepaalde specifieke onderdelen te gebruiken. De TDi is inderdaad een heel ander verhaal, duurder in aanschaf, elektronica komt erbij kijken, zelfde als bij een SDi. Sommige maken de elektrisch geregelde brandstofpomp van naar mechanisch, dus geen ECU, elektronisch gaspedaal etc. Welke brandstofpomp fijner loopt daar zijn de meningen verschillend over geloof ik.
Maar je koppel gaat met 1.9D sowieso omhoog wat met zijn gewicht en overweldigende 'aerodynamische' vorm niet zo verkeerd is natuurlijk. :-)

De overbrenging van de versnellingsbak moet waarschijnlijk ook aangepast worden, of grotere wielen achter maar daar zal iemand anders je beter over kunnen informeren hier denk ik, weet niet precies hoe dat zit met verhoudingen.

Tijdens het zoeken van de 1Y motoren valt me op dat ik ze tegen kom van 47Kw en 50Kw...
Weet iemand of dit gewoon afronding is of dat dat verschil er ook echt is..?
Reply With Quote