View Single Post
Old 24-12-2011, 18:17
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru

Quote:
Originally Posted by Der Typ Siebzehn
Mijn Golf 1 is in oktober 1982 geproduceerd, is dus van 't 83er modeljaar (D), mijn 1er was voordat ik die heb laten conserveren met Mike Sander's Fett inderdaad al geconserveerd vanaf de fabriek (zoals dat ook in je link staat was dat af fabriek al sinds 1976 het geval). Standaard conservering bij de mijne kon ik o.a. goed herkennen toen ik o.a. de zijpanelen achteren voor de behandeling met Mike Sander's Fett heb moeten verwijderen, maar of dat spul wat voorheen al vanaf de fabriek was gebruikt Mike Sander's Fett was waag ik te betwijfelen.

In de link van je naar golf1info staat er trouwens verder ook niks over dat Mike Sander's Fett vanaf de fabriek was toegepast. ("Marsrot83" en "Golf-GTI-Trophy" aldaar zijn trouwens twee mensen van de Golf 1 IG)

Laat ik dan even in het midden laten of het het vet (of was) van Mike Sanders is geweest, in ieder geval is het een soortgelijk vet dat destijds is gebruikt en heeft mike sanders het origineel mogelijk nagebootst. ik kan het zelf ook niet herleiden naar de fabriek, ik ging er gewoon van uit dat dat af fabriek was, omdat het vet gelijk is aan het produkt dat nu verkocht wordt door genoemde firma (iig zo ziet het uit en voelt het aan) (is ook al meer dan 30jaar geleden ontwikkeld)
Mocht ik daarmee verwarring hebben laten ontstaan, dan is dit niet bewust gebeurd. Ik heb gewoon 1 + 1 opgeteld. Misschien mochten ze het toen niet zo noemen, weet ik veel of de automobielfabrikanten van toen vertelden waar de conservering vandaan kwam. Mogelijk om de concurentie niet te slim te maken