View Single Post
  #825  
Old 24-12-2011, 16:53
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Quote:
Originally Posted by Der Typ Siebzehn
Ik zou wel 'ns willen weten waar je dat vandaan hebt, dat heb ik nog nergens (b.v. niet in 't forum van de Golf 1 IG) gehoord...lijkt me eerlijk gezegd ook sterk Mike Sander's Fett in de produktie aan de lopende band aan te brengen, omdat het onder hoge temperaturen verwerkt moet worden. Wel is me bekend dat VW bij wagens van de latere modeljaren, en dan vooral bij 't laatste, 't '83er, veel meer aandacht heeft besteed aan de conservering van 't plaatwerk.

Maar Mike Sander's Fett naderhand (laten) aanbrengen is altijd goed, ik heb dat afgelopen zomer ook bij mijn 1er laten doen, Mike Sander's Fett was o.a. 'n testwinnaar bij Oldtimermarkt. Het spul blijft kruipen en gaat niet uitharden na verloop van tijd zoals dat bij normale tectyl (Teroson etc.) het geval is.

@Erik van Bilsen, die 1er van je begint serieus netjes uit te zien. Ik zou wel als ik jou was nog effe plastic binnenschermen in de voorste wielkasten van 't 83er modeljaar in jou auto plaatsen, plastic binnenschermen van de 83er jaargang voorin zou ook bij alle eerdere modeljaargangen mogelijk zijn, dan heb je het daar meteen ook goed beschermd.

Ik heb een paar mk1 cabrio's ('84 en '85) en twee mk1 uit 83 en die hebben standaard dat vet in de holle ruimtes zitten. Tot nu toe ben ik nog geen koets tegen gekomen van die bouwjaren die het niet had. Zelfs een in mijn bezit zijnde '82-er heeft die conservering, zij het wat minder aanwezig.

Zie volgende artikel uit golf1 info.
http://www.golf1.info/forum/index.p...&threadID=85793
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote